2011 m. sausio 20 d., ketvirtadienis

Seam Reap........ daug daug sventyklu.......

5 vqal. ryto prie viesbucio musu jau lauke sutartas  tuk tuk.Musu tikslas pasitikti sauleteki Sra Srang sventykloje prie ezero.Vaziavome tamsoje ir nors turejau maikute ilgomis rankovemis......gailejausi kad nepasiemiau striukes ir isvaziavau su sortais :).Vaziuojant buvo tikrai nesilta.Atvaziavome tamsoje ir pasisviesdami prozektoriais atejome prie vandens.Sventyklos cia like tik likuciai.....keletas liuto statulu salia laiptu i ezera.Du "pamise "fotografai ,tamsoje pasistate savo fotoaparatus ant kojeliu saugojo savo busima kadra su liutu tekant saulei.....
visu atejusiu prase ..."neuzstokit".Nors kelioniu gidas raso,kad cia daug maziau zmoniu sutinka sauleteki nei Anhor Wat,bet turistu iki sauletekio prisirinko nemazai ir ju kadre jau buve 10 zmoniu :).Tamsoje cia vaiksto mergaites ir siulo kavos.....kas gali jos atsisakyti kai kelies 4 val. ryto ?..Gurksnodamas kava ,su kondensuotu pienu cia ji skani,sulaukiau ir pirmu saules spinduliu.Nors skeptiskai ziurejau i aprasymuose giriama sauleteki,kai saules spinduliai luzta ezero pavirsiuje ir t.t.....tai ka pamaciau ,pranoko visus lukesciu.Tekancios saules apsviesti debesys atsikartojo ezero pavirsiuje nudazydami ji neitiketinom spalvom.....truksta zodziu aprasyti vaizda...jei buciau as  poetas ...:).
Banteay Srei
Pasigerejom sauletekiu ir tuk tuk mus parveze i viesbuti pusryciu....
9 val pradejom didiji tura po sventyklas.Nusibeldeme i nuosaliai esnacia Banteay Srei.Ji vadinama khmeru kurybos virsune.Rausvas atspalvis,grazus raiziniai skiriasi nuo anksciau matytu pilko akmens statiniu.Si  sventykla stipriai laiko suardyta,bet salia esanciame ekspoziciju centra galima pamatyti nuotraukas kokiame stovyje 1930m ja atrado prancuzu architektai ir kiek daug cia padaryta restauracijos darbu.
Grizinedami uzsukome i Banteay Samre sventykla.Ji statyta vienu metu kaip ir Anhor Wat.Jos labai panasios, bet si daug mazesnes ir galbut todel.....o gal ir del to kad yra nuosaliai ir turistu cia iskaitant mus buvo ne daugiau 10..... galima pasimegauti ramybe,magiska aplinka.
Veliau aplankeme dar gal 5 sventyklas,bet jos visos pradejo darytis vienodos ir pradejo darytis nuobodu.....
Uzsukome Ta Som sventykla.Maza ,apgriuvusi  sventykla su islikusiais  iejomo vartais.Cia dirba Tuk tuk vairuotojo seima,tad papraseme parodyti savo vaikus kuriais jis taip dziaugiasi.Jo seimyna dirba uz galiniu vartu,tad mes pasisotine vaizdais tikrai nebutume pro juos praeje.Praejus juos grazus vaizdas.....medzio saknys taip äpipynusios iejima!!!....puiki vieta nuotraukai :))
Tuk tuk seimyna....
Vairuotojo dukte 11 metu mergaite nekreipdama demesio kad mes atejome su jos tevu....nesustodama (va cia tai uzsispyrimas)siule nuotrauku rinkini ir pralinksmejo tik tada kai mes atsisveikindami palikom jai keleta kupiuru uz pastangas :))).
Vaiku darbas sunkus cia.....jie vis siulo nuotaukas,maikutes.....ir kiek mateme turistai mazai ka perka.Bet vaikai nebutu vaikai,nepraranda optimizmo,nepavykus parduoti ir pirmo karto.......praso pazadeti,kad "galbut dar karta pasiziuresiu ir pirksiu grizdamas po apziuretos sventyklos".Ka daryt.visko juk nenupirksi....pazadam :)).
Isvaziavome i Angkor Tom Wat.Nors jau buvau pasisotines sventyklu vaizdais.......atvaziavus i Tom Wat komplekso  centre esancia Bayon sventykla...buvau suzavetas didybe ir islikusiais Budu veidais  ziurinciais i 4 pasaulio salis ant kiekvieno boksto kupolo.Gidai pasakoja,kad karaliaus EGO buvo toks didelis.kad visu Budu veidai panasus i karaliaus veida :))
Cia galima praleisti valandu valandas.....
Pasisotine ispudziai ir "nuleipe"nuo karscio bei miego trukumo,grizome i SEAM REAP.Pakeliui sustojome ir gatveje nusipirkome autobuso bilietus i sostine Phnom Penh.
Issimaude baseine ir atgave jegas su tuk tuk nuvaziavome i miestelio centra .Vakarienei pasirinkom restorana kur buvo galima paragauti krokodilo ir gyvates mesos.Gal , kad patys kepeme mesa ant stalo esancioje grilineje..... mesa buvo gumine ir mes prisimineme vakar ragauta vietini patiekala Amok :)).
Zuvyciu masazas
Pagrindineje gatveje,kur koncentruojasi barai ir parduotuves mes 20 min i akvariuma,megavomes zuvyciu daromu pedu masazu.Ju "seimininke" ...kinietwe mergina...mielai mums pasakojo,kad viena zuvyte kainuos 1 USD ir kitas istorijas,o mes"su Nagliu"sukise i akvariuma kojas, buvom tarsi "reklaminiai veidai".....turistai vis prieidavo ir kai kurie atsargiai ikisdavo ranka i akvariuma :)).Aisku visur reikia deretis..... nusiderejome 2 USD ,tik su salyga ....tyliai pazadeje niekam nesakyti :))
Planuojant kelione rytoj buvome numate aplankyti plaukiojancius miestus,bet jau tiek mateme Vietname ju,o ir prie gretimo staliuko sedejusi kiniete pasidalino savo ispudziais apie si tura :)......

Esame "nusivare nuo koto" ir rytoj nieko neplanuojame.......