2009 m. rugsėjo 6 d., sekmadienis

Risihesas

6val. atsikelem be zadintuvo ...ir pievuteje dareme jogos praktikas.

Pries akis Himalaju kalnai su tekancia saule ir sklindancius zemai virs stogu dumeliu.... kuris labai jau primine smilkalu kvapa.Prie visa to retkarciais atsklisdavo garsas OM.....sunku nupasakoti,bet vaizduote piese bureli besimeldzianciu vienuoliu ......MAGISKA !!

Gangas nesantis savo vandenis
Pries kelione buvau rades rusu keliautojo aprasyma apie Risihesa.Jame buvo aprasyta kaip rasti dziunglese ...nuostabu "laukini" kriokli.Miestelyje galima uzsisakyti tura prie kriokliu.....ar raftinga Gangu (ziurint is sono...plaukimas blankus,Turkijos raftingas manau daug idomesnis).Kompanija ryzosi pabandyti rasti.....kriokli.Vadovaudamiesi nuoroda patraukem tiltu per Ganga..... Vaizdas ispudingas....upe atrodo ramiai tekanti,bet jauciasi tokia jega.... nenoreciau ten atsidurti :)

Tiltas .... neteko iki siol tokiu eiti..... mase vietiniu su dviraciais....kai kas ir su mopedu vos prasilenkdami juda....tiesa nera jokio pykcio ar susistumdymu.....karves vienisos,nieko nevaromos  irgi keliauja tiltu...sudarydamos "gyva kamsti " :)
Tilto seimininkes
Vaisiu per tilta "atvirai" geriau nesinesti ....patyrem savo kailiu :)
Bezdziones idemiai stebi ....ir pamciusios vaisiu....be skrupulu nusileidzia ir "tiesiog" atima.....atima taip uztikrintai,kad net nekyla mintis neduoti :))
Teko "vaisius" slepti po maikute ir tai .... buvau idemiai apziurinejamas :))
Tilto gale .... pagal nuorodas pasukom i kaire....

Cia reikia sukti i kaire..
Grazus tie vaikai....

Laikydamiesi skaitytu nuorodu patraukeme keliuku....ne karta viduj suabejojau kliones tikslu :)
Ejome 30-40 min.Pakeliui sutikdavome kazkur "bimbinejancias" karves i bureli vietiniu.Su vienais mielai ju paprasyti ir nusifotografavome.Vyrai atrode kaip ...atsiskyreliai ir tas ju zvilgsnis.....toks....atrodo ..... lyg simtameciu zmoniu,kurie jau daug mate ant sios zemeles....
Kai jau pradejome abejoti ar teisingos tos nuorodos.....priejome mazyte balta sventyklele.Kazkur cia turejo buti takelis(aprasytas) i kaireje i dziungles.Nerade jo....uz posukio tieiog pasukom rastu upeliuku i dziungles.Kelis simtus metru pabride...aptikome takeli.Kriokli mes turbut praejome nepastebeje,nes 2 val. kopeme kalnu takeliais i dziungles.Dziungelse mus supo ivairiu...negirdetu..garsu "muzika".Takeli kirto upeliukas...tad sukritom i vandeni issimaudyti....tiesa vandeni gereme tiesiai is upelio.....atrode toks skanus :)
Susirinkom tarsi taryba ir nusprendeme,kad kriokli praejom ir reikia grizti.Kai kuriuos teko ikalbineti,nes ne uz ka nenorejo atsisakyti keliones tikslo :))
Mane maloniai nustebino musu kompanijos uzsispyrimas ...:))
Grizinejom tylomis....buvo paskelbta "naktis".....jokiu kalbu :).....Neuzilgo isgirdome krintancio vandens garsa.Keista,kad mes galejom jo negirdeti pries tai.....turbut Himalajai mus "uzbure":)
"Pasislepes" uz krumu ,zemiau tako ...buvo musu ieskomas krioklys.Krioklys .....nerealus....tikrai verta buvo belstis toki kelia.
Maudemes lediniame  vandenyje ir.....nesinorejo niekur is cia eiti.Ateje aptikome 2 turistus,veliau atklydo pora japonu...panasu,kad ne mes vieni skaiteme apie si pasislepusi gamtos stebukla :)

Griztant radome takeli,kuri buvome praeje ryte:) jis mus isvede pro maza sventyklele i kelia.Pavesineje-uzeigoje i kuria keliones pradzioje,nebutume "idrise" uzsukti....atsigereme masalos arbatos.
Mums sedint ir snekuciuojantis sustojo motociklas.Is pradziu mus kalbinusi vyruka palaikeme vietiniu,bet geriau isiziureje supratome,kad tai europietis.Tai sveicaras,kuris su zmona cia gyvena jau 22 metus,matyt pasiliko nuo hipiu laiku.Vaikai lanko vietine mokykla ir kalba anglu,indu kalbomis.Sarmingas vyrukas.
Sedim...laukiam autobuso ir svarstom kaip cia taksi issikvietus....  Pakilus nuo stalo prisistato dzipo(matem cia ji senokai stovinti) vairuotojas....pasirodo jis laukia (nenoredamas musu trukdyti),kad pavezti i miesta.Niekaip nepriprantu,kad viskas "kazkaip savaime" sprendziasi :))
Vaziuodami stebejomes koki kelia "sukoreme",kelione atgal i Risikesa mums kainavo 150rupiju.
 Grize i miesteli nusipirkome vaisiu ir patraukema tiltu viesbucio pusen.Cia musu lauke bezdziones.Jos ramiai nusileisdavo virvemis zemyn ir....tiesiog is ranku pasiimdavo,sakyciau atimdavo vaisius....ir mums net nekilo mintis priesintis,ant tiek jos jautesi uztikrintos :)...tad susikisau vaisiu po marskineliais ir "akylai" stebimas bezdioniu perejau tilta :)

Loreta dave minti....sutikti saulelydi sventykloje ant Gango kranto priesais sedinti upeja Siva.
Issikvietem is viesbucio TUK-TUKA ir nuvaziavome prie kito,LAMAI tilto per Ganga (miestelis upes padalintas i 2 dalis ir sujungtas 2 tiltais).
Perejome tiltu i kita puse...eidami mateme didziule statula sedincia Gango upeje.Pereje saura gatvele patraukem i desine.Cia buvo visko...ir maisto kvapai ir parduodami vaisiai bei geliu krepseliai su zvakute ir smilkalais,kuruos vietiniai eidami i sventyklas norisi pirko.Nusipirkom ir mes...pasirodo saulei leidziantis jie paleidziami plaukti upe ir "nunesa" musu norus.

Loreta buvo skaiciusi,kad sioje sventykloje Guru (mokytojas) renka vaikus is zemiausiu kastu ir moko juos padedamas jiems tapti BAHRAMU (sventiku) kastai priklausanciais sventikas.Tai unikalus reiskinys,nes iprasta kad sventikais Indijoje gali tapti tik is BAHRAMU kastos kile zmones (siu kastu yra net 6).

Mes buvome tik keli turistai buryje vietiniu,bet jautemes puikiai tokioje mums neiprastoje aplinkoje.Prasidejo ju apeigos.Vaikai-vienuoliukai choru trauke-kartojo skardzius skiemenis kurie visumoje skambejo kaip magiskas ritmas-melodija ......negaliu nupasakot to ispudzio...o kur dar laiptus semiantis GANGAS ir kitoje upes puseje i Himalajus besileidzianti saule!!!
Vyko aukojimas.... i ugni buvo dedami vaisiai,geles ir t.t.Sutemus nuo ugnies aukojimo lauzo buvo uzdegti fakelai ir zmones paeme apsukdavo ji ratu ir siudavo ji kitam,mums irgi teko paemus degla atlikti sia ceremonija.Skambant vienuoliuku chorui zmones uzdeginejo nusipirktam geliu krepselyje smilkala bei zvake ir paleisdavo....GANGU .
Sedejau ant laiptu ,ziurejau i palei kojas beganti vandeni....ir kai paleidau savo "geliu" laiva su norais...pasidare kazko liudna.O salia apimta transo i bugnu ritma "judejo" baltai apsirengusi,sunkiai nusakomo amziaus moteris.Jos sokis buvo "keistais". Kunas siubavo ,o ranka iki alkunes judeko i ritma ,pirstais ir gestais darydama kazkokias "mistines" figuras.Atrode tarsi ramybe "radusi" siela.... ne sio pasaulio gyventojas.Netiketai....blogai pasijuto salia buvusi europiete moteris.Veliau suzinojom,kad ji meditavo ir....kaip sake jaunas gydytojas,kuris atskubejo i pagalba (cia dirbantis prancuzas) ji tiesiog.....buvo "isejusi".
Vakariene valgeme "Germany" kavines terasoje,kuri randasi salia pirmojo tilto ant skardzio i GANGA.Panasu,kad cia vakarais renkasi i miesteli uzklyde turistai.Cia skanios ananasu sultys,pataju "laksmi"....ir zinoma kaip be paniros(surio) patiekalu.Nuo keliones pradzios nevalgiau mesos....cia tokiu skanuminu...vien Paniros patiekalau gal 8 rusys.
Cia dar keletas foto is Risikeso miestelio.As ji isimylejau ir...butinai cia dar "busiu"...puiki vietele jei norisi pabegti is beprotiskai lekiancio musu gyvenimo :)
Zmogus "gyvenantis" gatveje...

Vietine parduotuve
Cia pirmakart ragavau cukranendriu sulciu :)