2011 m. balandžio 18 d., pirmadienis

Rytas Hong Konge.

Hong kongas.....vel i civilizavija :)

Mes gyvename centrineje Kowloon gatveje,tad ryte isejus i gatve vaizdas pasikeites.....nebera vakare ryskiai sviecianciu viska "slepianciu" didziuliu reklamu....o salia stikliniu blizganciu dangoraiziu dienos sviesoje matosi apsiure  daugiaauksciai,kuriuose blizga tik pirmuose  aukstuose irengtos parduotuves.Nors rytinis miesto vaizdas pasikeites,po matytu milijoniniu Kinijos miestu.....jis turi vakarietisko zavesio ir kazkuom mums artimas :)).
Studijuojant miesto plana net nesitiki,kad cia tokie mazi atsumai....uz keliu simtu metru prieplauka,tad i Hong Kongo sala nusprendeme keltis keltu,o ne metro.....

sauleta diena,gaivus vejelis,smagu stebeti artejancia sala,kurioje muru stovi dangoraiziai.Prieplaukoje sedome 15C marsruto autobusa ir uz 0.6 lt antrame aukste.be stogo,pajudejome link keltuvo i Victoria Peak virsune,auksciausia taska Hongo Kongo saloje.Vaziavome gatvemis salia ,kuriu muru stovejo stikliniai pastatai.....kartais net kvapa uzgniauzdavo kai uz posukio isnirdavo i dangu sainanti stikline siena,o kur dar vaizdai kai ant stiklinio pastato matai atsispindinti gretima dangoraizi :)
Keltuvu 45 laipsniu kampu pakilome i Victoria Peak virsune.Sunku nusakyti kokio aukscio galutine keltuvo stotis,bet eskalatoriais kilome stiklinime pastatelabai  aukstai:).Kaip iprasta Kinijoje norint patekti i auksciausia apzvalgine aikstele vel reikia moketi :)
Mums pasiseke, nebuvo ruko ir debesu,po mumis visas Hong Kongas su vienas uz kita grazesniais dangoraiziais ir salos virsune zaliuojanti  misku masyvais.  Vaizdas ......zodziais nenusakomas.Kitoje puseje matosi Koloom krantine ir iki pat horizonto nusidriekes Koloom dangoraiziu rajonas,kuris paskesta smogo-ruko fone.Upe letai plaukia is virsaus ziurint "mazuciai" laivai :)
Ka ir sakyt,cia praleidome valanda ir dar galejai likti vienai :).Uzsukome i kavinuke .Sedi,gurksnoji aluti ir per stikline siena megaujiesi  vaizdais i zemiau esanti miesta....super!!!!
Cia maistas skanus,gal kiek ir brangokas bet kaip "tokioje vietoje" iperkamas :)
Nusileidome keltuvu zemyn (nors galima nusileisti ir pestute),susiradome tramvaju sustojima ir praleide keleta mazuciu,2 aukstu tramvaju(kazkodel jie pasirode senoviniai ir man asocijavosi su Londonu :)  ),nuvaziavome  i Shueng Wan rajona.Praleidome....keleta siu juokingu troleibusu,nes niekaip nesupratome kuris mums reikalingas,o vietiniai mums bakstelejus i zemelapi zinovu veidais rode i skirtingas puses :))
Shueng Wan rajone pasivaiksciojome senojo Hong Kongo gatvemis.Cia blizgesio nedaug ,cia gyvena vietiniai.Apsiure daugiaauksciai,jaukios siaurutes gatveles su parduotuvemis ir kavinukemis.....meniu cia irgi tik kinietiskai :)
Pesti atejome iki centrines Hong Kongo dalies.Cia pajutome kulturini,o gal mazo miesto gyventojo soka.Siauros gatves,o pakelus akis daugiauksciai pastatai....ieskome kur papietauti,stovi stikliniai pastatai.....suprantame,kad cia prekybos centras,bet nerandame mums iprastu "paradiniu"  iejimu ....ka ir sakyt :)).Po kurio laiko supratome......kad eskalatoriais reikia keltis tiesiog i antra auksta arba "lysti" po zeme :).....cia visi pastatai sujungti pozeminemis arba ore "kybanciomis" pesciuju gatvemis.Ir nors rasoma kad Hong Kongas viena labiausiai apgyvendintu vietu zemeje,to nepajutome.....gal ,kad darbo diena:).
Vakare 20 val.  Stars Aveniu (cia analogiska Hollywoodui azijos sou zvaigzdiu isiamzinimo vieta,jie spaudzia savo ranku atspaudus i grindini) pasak kelioniu gido vyksta didziausiais pasaulyje sviesos-simfonijos sou.Tukstanciai zmoniu susirenka krantineje stebeti kaip pagal muzika keiciasi Hong Kongo dangoraiziu apsvietimas,kuris dar pagyvinamas  ant stogu "itaisytais" zaliais lazeriu spinduliais.Vaizdas nera pritre kiantis,bet pusvalandi pasigrozeti verta.Krantineje radome kelete vakarietisku kaviniu su staliukais krantineje....cia yra kavos,desertu ir kt.......ko pasiilgsti Kinijoje:). Atviros kavines siame mieste retenybe,niekas   matyt nenori sedeti gatvese su uzterstu oru.
  Tiesa Hong Konge verta pirkti....cia tiesiog nera PVM mokescio ir daiktai yra pigesni ir galima isigyti naujausiuis modelius.
  Labanakt Hong Konge....ryt skrendame prie juros....

Senasis Hong Kongas

Vakarinis sou Stars aveniu.