2011 m. balandžio 8 d., penktadienis

Keliones pradzia

Pekinas nakti
 Vakar priesingai nei baiminomes,persedimas Maskvoje buvo toks sklandus,kad net nepajutome kaip iveikeme muitines formalumus.....nenuspejami tie musu kaimynai :)
 9 val. skrydzio ir mes Kinijos Liaudies respublikoje.Pekino aerouostas mus nustebino tvarka ir organizuotumu.Visos rodykles salia piesiniu-t.y. heroglifu :) turejo ir mums iprastas nuorodas Anglu kalba,ko mes baiminomes nerasti :).Muitines formalumai truko gal pusvalandi.Padaugejus keleviu,tuoj atejo ir pradejo dirbti daugiau muitininku,nors jau po vidurnakcio....

I Pekina atskridome nakti,tad noredami greiciau pasiekti lovas (skaiteme atsiliepimuose,kad taksistai ilgokai gali klaidzioti) papraseme,kad musu pasitikima ir pervezima suorganizuotu viesbutis.Tai mums kainavo 300 RBD (Juaniai).
 Mus pasitiko naujas prabangus," prailgintas"WV Passat ,tad pervezimo kaina galejo buti ir mazesne:).Gale sedint be problemu priesais kojas galima isideti dideli lagamina......kam nedideliems kinieciams tokie automoibiliai,ir ju mateme ne viena.
Naktinis Pekinas nustebino.Tikejomes iprasto Rytietisko miesto.......Hanojus,Bangkokas.....su siauromis gatvemis, o mes lekeme 4 juostu greitkeliu i miesto centra,Pekine- net 5 apvaziavimo ziedai.Pro langus plauke istisi dangoraiziu rajonai,o kai pamaciau apsviestus fontanus,prabangias parduotuves ir t.t. pasijutau lyg siuolaikiskame Vakaru didmiestyje......tik kad svieciancios reklamos ir iskabos heroglifais.

Pirmas rytas-diena Kinijoje.Apsistojome miesto centre,tad is ryto pestute patraukeme link ''Uzdrausto miesto".Pasitikejome Lonely planet gido zemelapiu ir nepasiememe  zemelapio is viesbucio.Musu zemelapyje mastelis ne tas.......ir nors gatves salia heroglifu turi angliskus pavadinimus (tai maloniai nustebino)......neradome aplinkiniu gatviu turimame zemelapyje,tad patraukeme  "ijunge" intuicija :)
 Pakeliui dairantis,kur isgerti "'naktines" kavos ......Lietuvoje 4val ryto :)...uzkalbino vaikinukas ir mums itariai ziurint,kad jau ''turime" gida,pasisiule parodyti kelia iki  Uzdrausto miesto.Mums vis dar 'itariai" uzklausus....patikino,kad laukia pusbrolio :).Pakeliui  isaiskejo,kad vyrukas yra dailininkas po menesio su mainu programa aplankysias Europa.Aisku uzsukome pakeliui ir  i parduotuve-studija paziureti jo darbu.

Cia valgeme prabangius pusrycius :)
  Kadangi dar negere kavos :),mes nebuvome nusiteike gilinti i Kinietiskos dailes subtilybes,netrukus maloniai atsisveikinome ir gave jo vizitine kortele patraukeme toliau.Netrukus pamateme jaukia,kaip mums ta ryta atrode uzeiga.....Lietuvos masteliais "skyle" :).Uzsukome kavos.Ant sienos mateme flomasteriu nupiesta meniu,heroglifais uzrasyti pavadinimai ir kainos....iki 10-15 RBD.
 Prie keleto stalu uzkandziavo vietiniai,gavome meniu Anglu kalba ,bet be kainu.Kainu "lygi" mateme, juk uzrasyta ant sienos:)....uzsisakema kavos,2 makaronu patiekalus,kalmara cili padaze ir keleta buteliuku alaus,kad spalvos butu ryskesne:)s.Maistas skanus,tad mes linksmai pusryciavome.As net pajuokavau,kad pusryciai turetu buti prabangus......100-150 RBD.(40-6O Lt.).Ruosiantis kelionei teko skaityti,kad turistai apgaudinajami........bet kodel niekas neraso pavyzdziu ?!!!!!  :(........atnese saskaita ......540 RBD  (220lt).....nustebome ir nuosirdziai patikejome,kad kablelis ne vietoj :).Ramus padavejo atsakymas, viskas OK prasome susimoketi......cia pasiekiau nauja asmenini alaus rekorda, butelis 19Lt. ir....galima sakyti kioske ..:)
 "Atidaveme" visus Juanius,net teko 10 USD duoti .....ir tik po kurio laiko salia nemalonaus jausmo,kad "mus isdure",susivokeme ,kad neturime kinietisku pinigu .
Siandien sestadienis,tad bankai uzdaryti ,o ATM(bankomatus) nera lengva rasti :),juolab niekas nersupranta angliskai.Pasiblaske pusvalandi patraukeme link Uzdrausto miesto.

Uzdraustas miestas
 Atejus prie iejimo I Uzdrausta miesta (aukstu sienu apsuptas,uzimantis didele teritorija mietas buvo skirtas TIK imperatoriaus artimiesiems.Cia gyveno 3000 gyventoju).Prie iejimo ir bilietu kasu susivokeme ,kad esame salyje ,kurioje gyvene daugiau nei milijardas gyventoju!!! Nenutrukstantis tukstanciu zmoniu srautas ir mes …..vieninteliai baltaodziai.Nera net ko angliskai paklausti kur bankomatas :).Uz bilietus galima moketi tik juaniais,o musu kisenese USD ir tu negali nusipirkti to bilietuko…….jausmas…..lyg neturetum pinigu:).

Mums desperatiskai besidairant bankomato ar keityklos, dar vienas vyrukas pasisiule buti gidu.Nezinau,kodel…..visus pries tai besisiulancius “pasiunteme”,juk nera kinietisku pinigu!!! Sis vaikinas “rado” kelia i musu sirdis:)…..galu gale isiule mums rytojaus kelione prie Didziosios Kinu sienos i musu norima vieta Huanghua uz 400 RBD visai kompanijai.,o tada pasisiule pravesti eskursija po Uzmirsta miesta.Mes sutikome su salyga,kad jis mums parduos juaniu.Vaikinukas padvejojo.....pasirodo kinieciai padirbineja ne tik zinomus prekiu zenklus ,bet ir USD......ir paeme is musu dar ”‘kvepiancia“ kupiura 100 USD :).Net akyse prasviesejo,turime nors siek tiek “tikru“ pinigu.....

Komplekso gale jaukus sodas...bent jau yra zalumos :)
 Uzdraustas miestas......didziulis pastatu kompleksas,visi pastatai vienodi su vienodomis aikstemis,jokio medelio ar zoles(isskyrus komplekso gale jauku soda).....ispudzio nepaliko.Taip ir nesupratau ko vietiniai taip pleskino fotoaparatais :).Sis objektas itrauktas i viena is lankytinu vietu Pekine.Mes ji “iveikeme“ per 1.5 val.....nepajutau kazkokios ypatingos atmosferos.

Atsisveikinome su gidu iki rytojaus,kuris mus nuramino del ivykio per pusrycius.Pasak jo, Svedas prie Didziosios Kinijos sienos uz alu tokiu pat budu susimokejo 100RBD (4OLT)...kaip tikriems Lietuviams palengvejo :)..Patraukeme link metro sustojimo.

Iki metro tolokai,tad su riksomis (skirtingai nei Indijoje ju gatvese labai nedaug), sutare kaina 10 RBD pajudejome placiomis gatvemis.Po kiek laiko....vis atsisukdamas...... vairuotojas pradejo itikineti ,kad cia kaina 1 keleiviui,dviems 20 RBD.Teko prie sviesaforo,net islipti lauk.Rasa “juodai“ susinervino,bet po keliu sekundziu,nespejus uzsidegti zaliai sviesai,kaip ir tikejausi buvome pakviesti vaziuoti toliau:)......rytieciai,sunku su jais:).

Metro .......vel nustebino.Tvarka,svaru,visos nuorodos turi angliskus pavadinimus ir zinoma kaina.....vienkartinis bilietas 2RBD (0.80Lt.).
Lamos Temple
Isvaziavome i LAMOS TEMPLE.Pasak kelioniu gido tai geriausiai issilaikiusi budistu sventykla uz Tibeto ribu.Cia uzburianti atmosfera.....smilkalai,besimeldziantys tikintieji,aplinka.....net vyksta vienuoliu pamaldos.Gaila mes buvome ne laiku........kai isivaizduoji cia susirinkusius vakarinei maldai desimtis vienuoliu,net siurpuliukai oda nubega...nepakartojama.....Sventyklos kompleksas didelis,tad svarbu nepatingeti ir nueiti i pacia pabaiga...ten keletas jaukiu kiemeliu su dideliais bonzai medziais ,ore skalndantys smilkalu debesys ir ramybe.
Heaven Temple
Sventykla randasi salia metro,tad patogu nuvaziuoti i HEAVEN TEMPLE.Heaven Temple - didziulis parkas su viduje esancia sventyklaSukrapstome paskutinius juanius,pusryciu pasekme ir dar neradome keityklos ar bankomato :(    ir patenkame i parko teritorija.Iejimas 20RBD/zmogui ir pas mus vel pinigu nebera!!!......o USD kiseneje tiesiog nerimsta,bet ner kaip juos "paleisti" i laisve:).Parko centrineje dalyje- 350 m ilgio patalpa LONG ROOM.Tai ilga patalpa kuri "apgulta|" vietiniu senjoru ie sejoriu,kurie pliekia kortomis,zaidzia saskemis,snekasi megzdami ....smagiai sau leidzia laika,senukai :).
Parko viduryje sventykla ir vel…… papildomas mokestis uz iejima,o pinigu jau nebera:).Salia iejimo radome kioska su gerimais ir t.t..Po keliu minuciu Vaido demonstracijos ir vaidinimo kaip mes jiems paduodame USD ,o jie mums RBD,kinieciai susivoke ko mums reikia ,bet varto rankose USD ir abejoja ar nepadirbti.Pagaliau 5 USD kupiura pakeicia normaliu kursu 1 USD/6 RBD,bet pinigu neuztenka iejimui.Issiprasoe dar 20 USD pakeitimui,bet kursas jau 1 USD/5 RBD,tokia rizikos kaina :).Deja Heaven Temple ispudzio nepaliko…..vaizdas i Pekina….kaip cia pasakius….mums uzteko ir 10 min.

Metro stoteleje salia parko pagaliau aptikome bankomata ir ji “pakrateme”.Pagaliau yra pinigu!!!.
Niekada nepagalvodavau,kad reiktu aptarti situacijas keliones metu.Skubant i metro traukini Inga isoko i metro ir …. durys uzsidare.Mes likome “apsale” perone….gestais rodeme “pirmoje lipi lauk”…..ji be pinigu,telefono,viesbucio adreso…..tik su mango vaisiu maiseliu :).Kitame sustojime ji mus pasitiko,pyktelejusi,bet…..gerai kas gerai baigiasi.Keletas persedimu ir mes viesbutyje.

Kinija salis didele,gyventoju irgi daug,tad bilietus patartina pirkti is anksto.Mes traukinio bilietus nusipirkome internetu pries 20 dienu,bet elektroniniu bilietu nera.Reikia nurodyti viebuti ir bilietus parduodanti kompanija turetu pristatyti.Viesbucio administratore paklausta atsako …..“sory” bilietu dar nera,gal velai vakare dar pristatys…..o mes isvyksteme jau rytoj!!!. Musu paprasyta skambina,zinoma is musu telefono, i bilietu kasas…po 5 min pokalbio …..SORY!!! Cia turbot suveike musu su Vaidu zemaitiskas uzsispyrimas,bandome aiskintis toliau…..staiga administratore zvilgteli dar karta i monitoriu…..ir vel “sory” jusu bilietai cia jau guli daugiau nei savaite!!! :).

Vakare isejome pasivaikscioti I Pekina.Tiananmen aikste aptverta tvora…rytoj veliavos iskelimas.Musu neapleido jausmas,kad sis miestas neskirtas turistams.Gatvese nera kur pavalgyti,vien panasios i rytine uzeiga ’skylutes”…ka jau ir kalbet apie angliska meniu.Po rytines pamokos su meniu tapome gal net perdetai atsargus,bet kaip kitaip…..vakare parduotuveje is musu paprase 30 RBD (12lt) uz sulciu buteliuka.Sakoma ”vienas mustas,vertingesnis uz 10 nemustu “ :)……uz keliu zingsniu tokias pat nusiperkame uz 15RBD…..pradejome kaupti keliavimo po Kinija patirti!!!! :)