2011 m. balandžio 14 d., ketvirtadienis

Guilin.....grazu,bet Yangshou nelyginamai geriau......

Siandienos planuose, aplankyti zydrosios fleitos stalakitu uolas.Vakar turejome planu aplankyti ir Darakono terasas.Tai zemdirbiu laukai suformuoti terasomis ir kylantys net 1000 metru aukstyn.Bet kelione iki ju truktu 2,5 val., o musu vakare laukia skrydis i Guangzhou,parodu miesta,tad teko atsisakyti sios viliojancios keliones.
 Viesbucio registraturoje paklauseme autobuso Nr.,kuris mus nuveztu iki zydrosios fleitos uolos.Personalas susizvalge...."nera tokio autobuso ".Gal nera,o gal ir nenaudinga kad butu :))...
prie isejimo is viesbucio mus pasitiko puikiai angliskai kalbantis vyrukas ir ...pasiule taxsi :) (visai dienai 40 RBD,12 LT).Susitareme,kad dienos pabaigioje mus nuves ir iki aerouosto uz 50 km,viso 120 RBD(80 LT).Mums keturiems pasirode viliojantis pasiulymas,juolab kad vakar ragavome "baltojo kinietisko vyno"- brendzio  :)).
  Siame mieste kaip iprasta niekas nekalba angliskai,tad jis "saudo""keleivius taksistams,pasak jo vairuotojas yra jo brolis :)).Greitai nusako musu "norus" vairuotojui ir mes jau vaziuojame....
  Stalakitu urvai.Norint nusakyti jausmus,reiktu buti poetui :).Subtilus apsvietimas,neitiketini vaizdai,,mazai lankytoju,tad jautiesi vienas milziniskuose urvuose.Iejimo bilietas,kaip jau ipratome Kinijoje,nepigus   100RBD (40 LT).
Solitary Beauty kalvos virsuneje......su uzrasu "as neturiu pinigu" :)
 Sekantis sustojimas  Solitary Beauty Peak(kalva).Tai rumu kompleksas miesto centre.Svarbiausia dalis lyg is niekur i dangu saunanti  152 metru aukscio kalva.Vingiuotais laiptais uzsiropsteme iki virsaus,kur salia miniaturiniu sventyklu yra irengta apzvalgine aikstele.
  Nusileide nuo kalvos,papedeje pamateme duris i kalno vidu.Pastumeme jas ir ......patekome i vidu.Nieko nesupratom....ilgas,issisakojantis urvas.Sienose tarsi antkapiai su iskaltomis akmenyje skirtingomis figuromis (salia kiekvieno suolelis priklaupti maldai ir auku dezute).Retas vietinis meldziasi,bet keisciausia,kad salia antkapio lentele su dviem datomis lyg ir gimimo-mirties,bet visur skirtumas......60 metu,o antkapiu gal 100 ar daugiau !!!  Visiska mistika,kai urvo gale  prasidejo antkapiai su datomis 1985-2045 !!??.
 Isejus is komplekso is kazkur atsirado tas pats angliskai kalbantis vyrukas ir pasitikslino ....kur noretume pietauti..Europian ar Local restorane?.
  Vairuotojas atveze i ta pacia gatve kur vakar vakarieniavome Lonely planet rekomenduotame restorane :).
  Tiesiog ant saligatvio ,priesais restorana isdeliota viskas,ka galima cia suvalgyti.........kelios rusies zuvys,krabai,triusiai,vezliai ir......ziurkes su gyvatemis narvuose !!!.Meniu angliskas ir tik veliau pastebejome,kad meniu kinieciu kalba turi ir foto .....gal nebutume nustebe kai atnese nykscio dydzio vezius (nors meniu jie pavadinti krevetemis) ir.....politileno pirstines juos doroti :)).Kinijoje alus 3.5 stiprumo,tad ji galima gerti visa diena :))....
  Padavejai restorane nekalba angliskai ir kinietiskai tikslina musu uzsakymus.....Vaidas "taisyklinga" lietuviu kalba letai ir ramiai atsakineja,o kur dar Vaido gestai ir atsakomieji gestai " kinietiskai" tikslinant uzsakyma :)).....dazniausiai atrodo ,kad vienas sapie ratus,o kitas apie batus.........ir taaaaip nuo keliones pradzios !!!....gaila to zodziais nenupasakosi :)).
Dramblio kalva...pro krumus.
  Ryte sutiktas vyrukas,kuris padejo mums susitarti su taksistu......susiranda mus pietaujancius....ir pasitikslines kada skrydis,duoda nurodymus vairuotojui-broliui :)).
  Pakeliu i viesbuti sustojome prie Dramblio kalno...turetu buti gana grazu,kiek matosi per uzsodintus medzius (uzsodinti kad nesimatytu :)  )......iejimas 30RBD (12 LT),keista is kur pas kiniecius tiek pinigu :)......musu matomas vaizdas tiek,kad pirkti biejimo bilietus nesuzavejo....:).
Kai netelpa daiktai.....vaziuojam su atidarytu dangciu :)
 Kinijoje .....vaikiski iejimo bilietai i lankytinas vietas skaiciuojami ne metais bet ugiu iki 1.40cm ,kaip vandens pramogu parke prie atrakcionu.....net liniuotes ugiui matuoti yra visur :))
  Grizome i viesbuti ir pradejome krauti lagaminus i taksi.Mazos tos ju masinytes.....20 metu senumo VW Santana.....i bagazine telpa tik 2 lagaminai.Jau planavome kitus du deti i salona ant keliu,bet.....vairuotojas emesi iniciatyvos.....visi 4 lagaminai bagazineje ir vaziuojame 50 km i aerouosta...su atidarytu bagazines dangciu.Masinai sustojus prie sviesoforo stebime,kad kas "netycia" neistrauktu musu lagaminu :))).
 Skrydis is Guilin i Guangdzou tik 1 val.,tad jau 19 val. nusileidome i 3 pagal dydi (10 000 000 gyventoju) miesta.Pasak kelioniu gidu siame mieste is 10 gyventoju 3 atvykeliai,o didzioji dalis taksistu,kurie gerai nepazysta sio miesto :)).
 Is aerouosto patogu iki miesto centro nusigauti metro,uztrukome pusvalandi.Vakar Yangshou nusipirkau maikute su uzrasu kinietiskai ....."as neturiu pinigu",tad siandien visa diena man netruksta demesio :)).....zvilgsniu paslapciomis,sypsenu......ir kai gatvej vietinis pradeda ikyriai siulyti preke.....uztenka nusisypsoti ir parodyti i uzrasa ant krutines:)).Galu gale vaziuojant metro Guangdzou viena moteriske neiskentusi paklause......ar as zinau kas man uzrasyta an maikutes :))  !!!
  Vaidas surinko pries kelione daug info apie parodu organizavima siame mieste."Uzsokome" i gretima viesbuti pasiimti internetu uzsakytu leidimu (nemokamu),kad nereiktu grustis eilese prie iejimo.Miestas (nors didmiestis) paliko netvarkingo ispudi.Pilna siuksliu,nuoruku ir .....gatvese spjaudanciu ant zemes gyventoju.Viesbutyje rukydami  kinieciai ramiai vaiksto kolidoriais,net "pucia duma" lifte.Sis miestas jau pietu Kinijos ir gyventojai kulturingumu bei mandagumu nepasizymi.....
 Isikure viesbutyje isejome i  gatve uzkasti.Jau velu,tad uzejome i pirma.....normaliai atrodanti ,su anglisku meniu gatves bara.Meniu be foto,tad vel nesusipratimai.....karstas patiekalas......salta,virta vista su "nugeibusia" galva,kuri su kaklu uzlenkta ir paguldyta ant nugaros....BRrrrrrrr.Prasome kuo greiciau nunesti....padavejas nesupranta kas cia mums "atsitiko"......patikintas,kad vistiek susimokesim,dingsta su patiekalu ir.....uz 10 min pasirodo su ta pacia vista bet palaikyta "fritiurineje""........!!!
  Niekaip nesusitaikome su mintimi,kad Lietuviskas kinieciu maistas nedaug turi bendro su maistu Kinijoje :)).....

Iejimas i Beauty Peak komplekas....tolumoke kalva.

Baeuty peak parkas

Beauty peak ......uoloje.

Guilin pietu meniu ......yra visko :)