2011 m. balandžio 10 d., sekmadienis

Didziausias XX amziaus archeologijos atradimas........Terracottos armija

Nors kondicionieriai traukinyje ir neveike, nakti ismiegojau lyg kudikis,matyt “kalti’’ vakaryksciai kokteiliai,kuriuos gurksnojome bildant vagono ratamas…prisimindami dienos ispudzius.
8.00 ryto atvaziuojam  Xi Ann.Sis miestas su savo 8 mln.gyventoju tikras kaimas po Pekino su 20 mln :).Tik islipus is vagono,prie Rasos prisistate vyrukas …Piteris ir pasisiule mus pavezti iki viesbucio uz 10 RBD.Mes po pirmu dienu Kinijoje I viska ziurime itariai,bet kas cia blogo jei paves iki viesbucio ? :).Isejus is stoties vel pamateme minia zmoniu ,nors miestas skiriasi nuo Pekino……kazka tokio turi…jauciasi rytietiska Kiniskos dvasia :).

Kaip ir itariau, vyrukas vaziuodamas pradejo siulytis buti gidu ir vairuotoju…600 RBD dienai.Keliones gidas rase,kad taksi dienai kainuoja 200 RBD,bet vyrukas sklandzia anglu kalba patikino.... kainos 3 metu senumo…infliacija Kinijoje didele .Kad pasikeite iejimo I objektus bilietu kainos pastebejome patys.Sios dienos marsruta iveikti buvo galima ir viesuoju transportu….bet mes keturiese ir kazkaip patingejome,tad nusprendem gal su taksi bus patogiau….tad leptelejome 400 RBD kaina……vyrukas lyg ir sutiko,bet mes tuom nebuvome isitikine :).
Iki viesbucio 5km,tad ilgai netrukom ji pasiekti.Viesbutis Bell Tower vienas is rekomenduojamu keliones gidu musu nenuvyle.Vairuotojas atsisake paimti uz atvezima 10RBD…..mes juk nupirkom dienos tura:)…mes dar karta pasitikslinom del kainos…..atsakymas 400 RBD net labia tinka !? :).Viena valanda dusui ir 9.30 …mes pasiruose ..''imti" ..... Hi Ann.!!!
Vaziavome musu norimu marsrutu.Banpo Neolitic kaimas.Ant atrasto akmens amziaus kaimelio pamatu pastatytas muziejus.Kaip visada brangoki bilietai ir……nelabai ka yra ziureti :).Sekantis Huaqing Hot Springs saltiniai.
   Vyrukas padejo nusipirkti bilietus I keltuvus…nepigu 70RBD .Pakilome i kalno virsune ir…..nieko ispudingo.Sventykla ir didziule teritorija miskas-parkas.Mums ispudzio nepadare,tad keltuvu leidomes zemyn.Apacioje pamateme kompleksa-parka su fontanais.Gal ir nepritrenkianti,bet tikrai geresne atrakcija nei mums isiule vairuotojas.Kai issakeme savo nepasitenkinima vairuotojui…atsakymas cia vaziuoja visi uzsienieciai,o I Hot springs kompleksa tik kinieciai….skiriasi mastymas,ka padarysi.
  Mus itikino,kad uzsukti I Hot Spring neuzteks laiko,tad dabar laikas vaziuoti I Teracota.Pakeliui uzsukome i kareiveliu gamykla…..ilgai musu neuzlaike,bet pries pamatant Teracotos Armija gal ir verta pamatyti kaip jie buvo gaminama :).
  Pagalau Terracottos kompleksas.Teracotos armija buvo atrasta 1974m.Tai didziausias XX amziaus archeologu atradimas! Atsitiktinai kasdamas laukuose sulinini,kareiviu detales iskase vietinis fermeris.Siandiena sekmadienis,tad komplekso prieigose esancioje parduotuveje randame isdidziai sedinti ta pati fermeri !!! Jei perki knyga “Terracotta Army Warriors”,jis maloniai pasiraso :).Vairuotojas i klausima ….kokia jam nauda is to atradimo (mes juk vakarieciai-kapitalistai :)    )?...gauname lyg ir savaime surantama atsakyma….pinigu ne, bet GARBES daauuug !!!....nuotraukos su CKlintonu,Putinu ir t.t….
  Prie iejimo I kompleksa mus pasitiko gide su uniforma ir i klausima kiek kainuoja jos paslauga, gauname atsakyma 100 RBD.Sikart kaina sutapo su keliones gido siuloma kaina.Persimetusi keliais zodziais su musu vairuotoju gauname nauja kaina…..jus esate  keturi, tad kaina 150RBD.Mes mandagiai pasakome …SORY.. ir patraukiame toliau.Netrukus mergina mus pasiveja ir pasiulo tuos pacius 100RBD :)).

Bilietu kainos ir toliau stebina…..110RBD.
  Po Terracottos komplekso kupolais -archeologu atkasti keli grioviai-tuneliai, kuriuose tarsi pasiruose zygiui,rikiuotese stovi kareiviai,pakinkyti i vezimus arkliai ir t.t..Kiek reikia fantazijos ir tikejimo pomirtiniu gyvenimu,kad sukurti is molio degtu kareiviu armija,kuri turejo saugoti imperatoriu ir po jo mirties!!!
  Cia nera ne vienos vienodos figuros.Visi kareivai skirtingu veidu,vieni barzdoti kiti ne,kai kurie su randais veiduose.Net amzius ju skirtingas…galima pamatyti net ir ginkuotus paauglius.Visa si armija buvo sustatyta iskastuose tuneliuose,kurie buvo uzdengti rastais, ir uzpilta zememis.Ginklai- kardai ir ietys taip pat buvo tikri.Mongolu kariai aptike sia armija istrauke ginklus is moliniu ranku ir padege stipriai apgadino armija.

Terracottos armija galejo buti atrasta ir anksciau…..cia buvo palaidotas vietinis fermeris,tik toks jau likimas,jo kapas iskastas 3 metru tarpe tarp tuneliu su moliniais kareiviais.Dabar gidai pasakodami istorija visiems parodo kapo ertme tarp tuneliu.
   Salia restauruotos armijos,atkasti tuneliai su kareiviu duzenomis.Restauratoriai su kompiuteriu pagalba parinkineja duzenas ir atkuria kareivius.Vienam kareiviui restauruoti prireikia iki 8-9 menesiu.
  Komplekso apziurejimui pakako 2 val.Grizom iki palikto vairuotojo,o jis bepliekias kortomis:).Smarkiai aplose vietini,tad sis supykes atsisake patraukti masina.Musu vairuotojas ‘’smarkus”…manevruodamas aplamde mopeda ir lyg niekur nieko isvaziavome.

Pakelui i miesta papraseme ,kad nuveztu paragauti vietinio ne turistams skirto maisto.Atvaziavome i gatvele kurioje jis gyvena.Uzsukome i uzeiga ir visa laika buvo smalsiai stebimi aplinkiniu.Po to kai pradejome valgyti lazdelemis ……jiems pasidareme ne tokie idomus :)).
  Uzeigoje niekas nekalba angliskai,ka ir sakyti apie meniu.Vairuotojo pagalba uzsisakeme maisto ir laukiam ka atnes……
  Pradejo nesti patiekalus.Zuviene ….turbut 5 ar daugiau litru puodas!!! Pavalgeme astriai ir skaniai.Kainos turbut vietines.Pietus mums kainavo 180 RBD (72LT)….alus cia tik 2 lt.!!!  :)

Dar Lietuvoje skaiciau,kad vakarais prie BIG GOOSE sventyklos vyksta didziausias Azijoje sviesos ir muzikos fontanu sou.Visa diena vairuotojas “issisukinejo” del fontanu sou….jau nebevyksta ir t.t.. Nors mano intuicija diktavo ,kad mus isdurineja…..sugebejo isiulyti vakarini Operos sou…..pasak vairuotojo…viska taip pat.

Bilietas 160RBD (64 lt).Vietoje sedimu vietu stalai,kur turistai gali nusipirkti kompleksa vakariene-sou.Dziaugemes atsisake gido patarimo ir vakarienei isbande vietine virtuve :).
  Pilna sale vakarieciu,kurie sedi prie stalu ir po vakarienes laukia sou.Sklando  maisto kvapo pritvinkes oras.Uzgeso sviesos ir prasidejo sou.Vaidinimai,dainos stipriai trenkia kicu :)…bet nacionaliniai merginu sokiai man paliko ispudi,to dar nebuvau mates .Papildoma pramoga stebeti “snaudziancius” turistus….kaip jie knapsi ,pavarge nuo dienos ispudziu:)).

Grizinedamas atgal vis dar “kaitinausi”,negalejau patiketi,kad fontanu sou nebevyksta.Jauciausi kad mus kinieciai vel “padare”.

Grize i viesbuti sumokejome uz diena ir vairuotojo nustebimui,mandagiai atsisakeme jo paslaugu rytojui. ....

Melynaausis....

Lietuvaite...fotomodelis

Zvilgsnis i Xi Ann is virsunes salia Hot Springs saltiniu.