2012 m. liepos 12 d., ketvirtadienis

Leidziames zemyn

Sulinys..... po uola....
 Atsikeliau svintant. Netoliese,pro Lenco uolas, praejo keletas alpinistu grupiu.Neitiketinas vaizdas...... kelios desimtys dar tik kylancios saules apsviestu ,judanciu siluetu.... ir jokio garso !!!
Suprantu ka jie jaucia...... Jie sturma pradejo is 3800m aukscio ir ju keliones jau trunka 5-8 valandas,o priesakyje dar 1 km zygio ir........"kovos su savimi ".....
 Salia stovyklavietes po uola teka upeliukas,tad su ledo kirtikliu prasikirtau ekete vandeniui ir virdamas arbata stebejau kylancia saule,kuri pradzioje raudona spalva nudazo salia esanciu kalnu virsunes........keista,bet jos visos vienodo aukscio ir atrodo tarsi siena,o tai suteikia dar magiskesni vaizda visai kalnu panoramai....
  Diena isauso sauleta.Nenoriai papusryciavome ir neskubedami pradejome pakuotis daiktus ,palikdami negendanti maista kitiems alpinistams.....maza kas :). Atvyke i sia stovykla taip pat radome rusu alpinistu paliktus ledinukus,koses,dziovintu vaisiu ir sausainiu,tad mielai paivairinom savo meniu :).
  Kol pakavomes daiktus,mus aktyviai kalbino vakarykstis "veikejas",vyresnio amziaus rusas Vladas,kuris gyvena Suomijoje ir per atostogas nusprende ikopti i Elbrusa.Isgirdes ,kad as is Siauliu nudziugo ir pradejo pasakoti apie "mergina",su kuria susipazino komandiruotes i Siaulius metu ir......primygtinai  manes prase perduoti linkejimus jai.Zinoma pažadėjau ,jei jis po žygio atsiųs telefono nr :)).......mintyse palinkejau jam sekmes ir jegu siu atostogų metu :)).
 Pradejome nusileidima.Jis iš 4600m į 3800m truko 1,5 val (laabaai stipriai progresuojame :)) ).Kepino saule,tad jausmas idomus......eini per sniego platybes uzsivilkes plona termo maikute,kaitina saule,o iš apačios saldo sniegas ir tas pats soliariumo kvapas ant veido :)).Leisdamiesi ,prasilenkdavome su sunkiai kylančiomis aklimatizacijai alpinistu grupėmis ir vieni kitiems nuosirdziai linkėjome sekmės....
 Pasiekėme 3800m aukstyje esančia rusu gelbėtoju baze.Cia mums grąžino paliktus daiktus ir maistą,atnešė dideli virduli arbatos.Mes atsidekodami palikome maišą maisto,kuris mums pasirodė nebereikalingas :).
  Pailseje ir pakeite žiemine apranga plonesne, pradėjome leistis žemyn į stovykla 2500m aukstyje iš kur ir pradėjome savo žygį.Pakeliui aplankėme žymiasias uolas-grybus,kur stebejomes jų formomis ir speliojome į ką jie panasus :). Iki jų ėjome slėniu,kuris savo peizasu kažkodėl priminė mėnuli...... smulkus akmenys ir tarp jų skurstantys augalai,o aplink " nezemiskos kilmes" uolos supancios slėni.
Vėliau leidomes neitiketino grožio sleniais, keista......matyt kopiant į viršų "ne tas buvo galvoje" .....ir atrodo,kad einame naujomis,nematytomis vietomis :). Likusius 1300m aukscio skirtuma  neskubedami įveikėme per 2 valandas,o aplink........vaizdai ....vaideliai!!!
 Nusileide i 2500m baze, pasistateme palapines ir papraše (t.y. sumokeje :))    ) uzkurti pirtį, patraukeme alaus prie už 5 km esančių šaltiniu.
Alaus vietinio gavome..... :). Keistoka čia aplinka :)...... daug apynauju džipu ir augalotu vyru....atsiauriais,kaukazietiskais veidais.Kazkodel jie priminė per TV matytus kovotojus ,o ne sanatorijos pacientus :)). Visa sanatorija (čia oficialiai vadinama gydykla ),  tai grupelemis sustatyti kemperiai ir iš kalnu gelmiu bėgantis 3 rūšių mineralizuotas vanduo,tad pasak vietinių........per diena reikia išgerti 3 litrus šio vandens ir.......su rūbais ilipti į vandens rezervuara,kuris periodiškai prisipildo siera kvepiančio vandens :).Neiprastas vaizdas......stovi seni ir jauni su juodais rūbais....tyli,kvepuoja garuojancias garais su siera........o vanduo iš lėto juos semia iki pažastų .Mes laukem.....laukem.....kada visi issiskirstys,o vieni išlipa,kiti vėl ilipa.Laukdami pagurksnojome alų, megaudamiesi didžiuliu , krentanciu  kriokliu ir zaliais sleniais patraukeme į stovykla.....juk laukia pirtis.
Einant sutemo,gerai kad kišenėse turejome ciklopus (zibintuvelius),o tai būtume isbraide visas karviu paliktas "minas" :).I stovykla grįžome 10 val, nors pirtis sutarta 9 val.Maneme bus atsalusi, o ji dar net neuzkurta !!! Vyrukas ramus, greitai uzkure ugnį ir po 30 min jau sildemes pirtyje  ir gurksnojome alu su zibintuveliais ant galvų.........elektros cia nėra !!!!
 Smagu,bet man vis kirbejo ...... nejauciu dvieju desines  kojos pirstu ,bet pirtis nebus blogiau.....galu gale ryte bus aisku....nusaliau ar tik pasaliau......

Tupykla....

Garsieji grybai....

Sunku patiketi,bet .....pozavimo nebuvo,tiesiog kadras.....