2012 m. liepos 10 d., antradienis

4600m ....pirma diena sturmo stovkloje

Lenco uolos
 Vakar ryte,nereikalingus rubus ir maista palikome pas gelbetojus.Nors dali daiktu ir palikome 2400 metru aukstyje,kaskart nustembu pamates kiek  ju pasirodo nereikalingu ir tusciai tempu ant peciu :)..... nors pries tai jie atrodo labai svarbus :).Taigi, vakar po kruopstaus kupriniu pakavimo, 10 valanda startavome ir per 5 valandas  (vakar tam reikejo 8) pakilome i 4800m auksti.

Keistas buvo oras.Per nakti pridrebe sniego,kojos smenga iki keliu,debesuota ir sninga,o ant veido vel jauti......soliariumo kvapa .Stipri cia saule,kaitina net per debesis :)).Kilome kas 50 metru darydami 5 min pertraukeles.Linksma musu kompanija.Tik sustoji ir jau girdi nuotaika praskaidrinanti anekdota ir dar linksmesnius komentarus :).Nors siandiena ant peciu svorio ir daugiau, vakarykste aklimatizacija daro savo,eiti daug lengviau.Pasieke Lenco uolas, pasidalinome vakar paslepta maista.Kiekvienam teko dar po 1.5 kg krovinio.Atsikabinome nuo virves ir kiekvienas savo greiciu kilome dar 200metru.Atrodo ejimas truko visa amzinybe."Be proto" sunku.

Sturmo stovykla 4800 metru aukstyje.
 Ejima prilyginciau meditacijai........kazkoks "plaukimas" su tuscia galva....... LABAI SUNKU!!!
 Pradejo drebti sniega, tad pagaliau pasieke 4600metru auksti, sukaupe dar likusias jegas , tylomis ant akmenu pastateme palapines ir sulindome i vidu.Kalnu ligos ilgai laukti man neteko :).Akys pasruvo krauju.Vienintele patogi padetis gulejimas.Pabandai atsiseti, pradeda pykinti ir suktis galva.Padaznejes pulsas "kala" lyg plaktukas i galva.Po kiek laiko jau ir atsigulus.....ne kas.Nei tai sapnuoji,nei tai kazkas kito.....tiesiog kazkur "isplauki" :).Pradejo kresti drebulys..........SALTA!!!
Apsirengiau viska ka turejau,net alpinistine striuke-puke.Su sia apranga tureciau atlaikyti -30,o as i miegmaisi skirta -20 dar ilindau ......vistiek purto saltis :).Bendrazygiai sugirde vaistu ir ka sau manot? Po 2-3 valandu Valerijus atidaro palapines iejima ir istaria......"koks vaizdelis" !!! Neiskentes atsisedau.Nuo kalnu panoramos neimanoma atitraukti akiu.Apsirengiau ir islindau lauk.....
.......po kojomis,debesu lopais uzdengtos kalnu virsunes ir sleniai ,o kur dar besileidzianti saule ir jos apsviesti kalnai.......NEREALU!!!! Nori nenori pagalvoji......kokia plona linija......pries 2 valandas "atidavinejau" galus,o dabar nors ir apdujes, megaujiesi vaizdais :)
  Vakarieniavom "atbulais" dantimis......valgai,nes reikia :). Naktis buvo sunki.Vel kamuoja troskulys ,o atsisedus pykina ir sukasi galva.Tikras issigelbejimas i kuprine dedama gertuve su slangute.Nereikia keltis, tiesiog kaip naujagimis ciulpi slangutes gale esanti ciulptuka :)).Miegmaisis tarsi rubu spinta,pilna dziovinamu daiktu.Kai pagalvoji .........koks buna "ivairus"  gyvenimas........lieka tik nusisypsoti :))

SIANDIENA, 9 valanda ryto, vis dar pusto,nors retkarciais islenda saule, apsviesdama Elbruso virsune.Atrodo, ranka "pasiekiama" , nors iki jos dar reika iveikti 1 km aukscio skirtuma. Is palapines ropsciausi gera valanda,vis padusaudamas apsimauni viena ruba...pailsejes kita :).Islindau laukan ,o cia visi "be kvapo".As net paeiti negaliu......du zingsniai pirmyn,vienas atgal......supa......savijauta lyg vakar buciau "sventes",o siandien dar ir plaukciau audringa jura :))!!! Maistas .....valgai tik kad reikia.Laukiam geresnio oro,kad pakilti I 5200m.aklimatizacijai.Baisu net pagalvoti apie zygi, kai tokia savijauta.Po pusryciu numigome.....jei ta busena butu galima vadinti miegu ir dabar rasant sias eilutes jauciuosi lyg ir galeciau vel kopti.Keista......kaip gali pasikeistis zmogaus savijauta vykstant aklimatizacijai per keleta valandu....