2012 m. liepos 8 d., sekmadienis

3800 metrai......ledyno pradzia

Vakar ryte ,neskubedami ,susiruoseme zygiui .Pakuodamas kuprine atidziai vertinau ,ar konkretus daiktas bus man reikalingas.....tad dantu pasta,skutimosi reikmenys ir t.t. liko gelbetoju stovykloje .Per 7 val is 2500m aukscio pakilome i 3800m aukstyje,ledyno papedeje,esancia stovyklaviete.Ant peciu tempeme 25-30 kg. kuprines.Maistas,palapines,silti rubai virsunes sturmui, duju balionai ir puodai .Buvo “ziauriai” sunku…..truko oro,kepinancia saule pakeite lietus, patekome ir i audra su  ledo krusa……net kilo minciu skubiai statyti palapines, gerai, kad audra baigesi po pusvalandzio ir galejome eiti toliau.
Sustojimai kas 40minuciu .Po sunkaus zygio, poilsio akimirkomis  megavomes musu iveiktais sleniu ir kalvu vaizdais.Kojos dar neipratusios, tad kiekvieno sustojimo metu traukem jas is sunkiu batu ir "vedinome".Kai kuriems jau spejo atsirasti nuospaudos, tad teko nutrintas kojas tiesiog vynioti elastiniais bintais.Pirma karta suzinojau,kad nutrynus kojas reikia ne pleistriukus klijuoti,kurie atsiklijave trintu naujas nuospaudas, o suvynioti kelioms dienoms elastiniu bintu :)......... o as 2 pakuotes binto palikau gelbetoju stovykloje kaip nereikalinga balasta:).
   Apsistojome 3800m aukstyje esancioje gelbetoju bazeje.Baze- tai 3 metaliniai vagoneliai gelbetojams ir ispudingas WC………metalinis karkasas uzdengtas besiplaikancia plevele………labai jau patogu“medituoti su vaizdu i kalnus” isikibus i metalini rema :).
  Pasistateme palapines ir svirduliuodami is nuovargio pavalgeme vakariene.Verze galvas, tad “nuslinkome” pasnausti.Vienam is bendrazygiu prasidejo kalnu liga, tad zmogus veme, kamavosi nuo galvos skausmo.Gerai,kad kompanijoje vienas medikas,kuris dar turejo ir vaistu, palengvino kancias.
 Naktis buvo sunki.Visa nakti krutine slege nematomas svoris,apsivertus ant sono is karto pajusdavau padaznejusi pulsa……trumpai tariant….naktis “meditacineje “ busenoje.Nakti islindome “mazam” reikaliukui, palapine apsalusi, o vaizdelis.....Elbruso virsune apsviesta menulio ir zvaigzdziu atrode kaip atvirukas, jokio vejelio dvelksmo, jokio garso.Tiesa, kalno slaite matesi kelios svieseles (zibintuveliai), matyt keletas alpinistu nakti  isejo i virsunes sturma.Baisu net pagalvoti….jie tures pakilti dar 2 kilometrus  aukstyn.
   Ryte atsikelus savijauta….lyg po vakarelio.Dziuvo burna,einant metė į sonus,sukosi galva ir po keliu žingsniu dusulys, lyg būtum po audringo vakarėlio numiges tik valandėle :).... .Skaidrus dangus ir nuo 6 ryto kepinanti saule ir akinanciai spindincios snieguotos viruses.....super kalnu panorama.Papusryciavome,issitepeme kremu nuo saules ir pajudejome i 4800m auksti.Ten planuojame irengti stovykla aklimatizacijai ir virsunes sturmui.Siandiena turesime uzsinesti maista ir duju balionus jo ruosimui,o rytoj i virsu keliaus kitas krovinys .......palapines,miegmaisiai,silti rubai ir t.t.
 "Pasikaustem" batus metalinemis katemis ir mazais zingsniais pajudejome......10min "sliauzimo",5min atsikvepimui......nueini kelias desimtis metru,o pries akis 1 kilometras :).Karsta kaip keptuveje.....apgaulingas jausmas.....lyg ir sniegas po kojomis saldo ,o einu apsirenges plona termo maikute, o ant 50 stiprumo kremu istepto veido karts nuo karto uzuodi...."solariumo" kvapa.....tad vel tepi :).
  I 4800m auksti, lyg ir nedaug ....1000m, aplenkdami apsnigtus ledo plysius lipome 5 Val. !!!!
Ejome del saugumo susirise virve astuoniese ....jei kas ikristu i apsnigta ledo plysi,o sie giloki, iki 30 metro gylio, nepadetu ir salmas .:). Tai lyg ir drausmina.Eini per letai,truktelejimas is virsaus.....per greit,truktelejimas is apacios.....nors norint pasivyti,pagreitini  zingsni ir jau plauciai "zviegia",truksta deguonies :).Pakilome iki 4400metru aukstyje esanciu Lenco uolu.Cia uzkaseme pusnyje savo krovini ir 30 min pasisildeme ant ikaitusiu uolu.I 4800m auksti pakilti pritrukome motyvacijos ir jegu....... nors butu buve lengviau rytoj......bet kad nebera jegu siandien :).Pabuti tokiame aukstyje reikia del aklimatizacijos......bus lengviau rytoj.
Virtuve
  I stovykla , esancia 3800m aukstyje,  nusileidome per 1 valanda........"kosminiu" greiciu, palyginus su lipimu virsun.Leidziantis prasidejo slapdriba,o del per  "didelio" leidimosi greicio,pradejo plysti galvos.......dabar jau stodavome ne del deguonies trukumo,o del "plystanciu" galvu. I stovykla grizome visi slapi,susale ir be daug kalbu,pavakarieniave ..... i palapines. Dregnas kojines,pirstines susikisi i "apatinius"....... didesnius daiktus dziovinau tiesiog miegmaisyje :)....... is slapiu rubu, ledynuose naudos ne per daugiausia .:))

"Vedinu" kojas.... batai dar nauji :)