2010 m. liepos 26 d., pirmadienis

Zemyn....zemyn....namo !!!

Zygis jau baigtas.....1000m. aukstis
Kelemes su ausra ir susipakave daiktus susirinkome lauke.Apacioje aiskiai matesi Kuluaras.Lauke pasale,tad akmenys kol neisidienos neturetu pradeti kristi.Mano bendarzygiu veiduose nematyti dziaugsmo….grieciau susirupinimas ir susikaupimas.

Dauguma pradejo leistis po viena…musu trijule kaip ir siule vadas,leidosi susirise virve po tris.Gal ir leciau leidziamasi,bet ‘’kazkaip” jautiesi saugiau:).Ten kur nerasdavai-nepasiekdavai pastatyti kojos su ,paprasydavai palaikyti itempta virve….manau butu praverte trumpos pamokos kaip elgtis ir saugoti viens kita su virve.Leidome letai,prasilenkdami su kylancias I virsu alpinistais…..bloguose skaiciau,kad cia ‘’eismas’’ kaip autostradoje,bet gal del blogo oro,o gal del sio tako be apsauginiu trosu….. vieni kitiems netrukdeme.

Liedimosi pabaigoje pasimate kuluaras su prisglaudusiais prie uolu zmonemis,kurie laukdavo savo eiles ir momento ,kad iveikti tuos 100-150 pavojingus metrus.Nusileidome ir pasislepe uz uolos laukeme savo eiles….kitoje puseje mus raginimo riksmais pasitiko grupes vadas Arunas.Salia uz uolos slepesi keleta lietuviu,kurie ka tik praejo kuluara ir lauke savo draugu.Kad iveikineti kuluara (takelis siauras ir tik vienam zmogui) turejome praleisti kylancia virsun mergina,veliau suzinojome,kad ji lietuvaite.Mergina judejo vezlio greiciu,turbut kaltas aukstis (tiesiog truksta deguonies).Pradejo ruozais slysti sniegas su smulkiais akmenukais.Visi riksmais ragino..greiciau,greiciau,o ji vos juda zingsnelis po zingsnelio.Gal 2 metru atstumu pro jos galva rikosetu praleke dvieju kumsciu dydzio akmuo,jos priekyje karts nuo karto srove nuslysdavo sniegas,galejes ja nubloksti zemyn.Jauciausi lyg stebeciau dokumentini filma paremta tikrais faktais….o mes dar laukiam savo eiles iveikti kuluara!!!

Zemiau yra istemptas lynas.Trys prancuzai permete virve per trosa,susirise iveike sia atkarpa…..deja praejusiais metais 3 musu tautieciau taip pat bande iveikti kuluara,bet visus nubloske zemyn …..

Laimes kudikis,ka ir sakyt….mergina praslinko pro mus,baisu net pagalvoti kas jos laukia toliau:).Nors po vakarykstes sauletos dienos,leidziantis zemyn uolos neapledijusios ir be sniego ,tad nebeatrode taip pavojinga….o gal kai praeini pavojingesne atkarpa…pries tai iveikta nebeatrodo tokia ir baisi:).

Mes atsirisome nuo virves ir itempe ausis klausemes ar nesigirdi is aukstai krintanciu akmenu garso .Akmenys is virsunes pradeda slysti su sniegu, veliau igave greiti pradeda sokineti nuo vienos uolos ant kitos.Vienas akmuo atsokes rikosetu praleke visai netoli musu.Pagaliau TYLA….pradejome vienas paskui kita siauru pastoviai uzpilamu sniegu takeliu …begti,ledo kirtikliu vis pasiremdami I slaito krasta…Vienos kojos kate uzkliuvo uz kitos kojos slaunies,tad mano kelnes buvo supjaustytos lyg skustuvu ir jai ne ledo kirtiklis kuri sugrudau I sniega,buciau nuciuozes zemyn…:).Iveikes kuluara pasislepiau uz uolu,salia stovejo laikiantys savo eiles kilti I virsu…..pastebejau pavydo jausma ju akyse:)…..bet juk visi savo noru cia atejome :).

Lengvai,neskubedami nusileidome likusius 150 metru iki 3200m chatos.Persipakavome daiktus I cia paliktas didziasias kuprines…..ir kadangi galejome paveluoti i paskuti traukinuka kelianti zemyn…..po 15-20 min pajudejome.Iki traukinuko reikia nusileisti 800 metru.Sviete saule,sniego ir ledo nerasta,tad be jokios itampos per 2 val. Iveikeme atkarpa.Pakeliui tarsi namines mus pasitikdavo mekendamos laukines ozkos.Nusileidome labai laiku…….. uz 10 min atvaziavo traukinukas ir juo leidomes apie 1 val.Vaizdai grazus,bet jau pradejau jausti apatija,silpnuma…..net pradejau snausti :).Trys dienos be duso ir fizinio kruvio iki devinto prakaito….nuo musu turbut sklido ”kalnu ’’ kvapas,nes salia sedejusi seimynele atsidare langa :).

Pagaliau pabaiga…..kuprines ant peciu ir I autobusa.Issitraukiau gertuve…..dabar jau galima ir viskio paragauti :)….ir prasukome rata…..uz sekminga pabaiga!!!

Jauciausi lyg apdujes ir gurksnelis alhoholio cia nieko detas :)…..siandiena juk nusileidau is 3800m aukscio  i 1000m.Pabandziau uzvertes galva isivaizduoti kur buvau is ryto….virs manes 2800metru…ispudinga :)!!!

Grizom I stovyklaviete.Palapiniu skleidimas,daiktu pakavimas,mobiliu krovimas ir .......pasisildymas duse po karstu vandeniu:).Vakariene ir ispudziu dalijimaisi………stovykloje liejosi ivairios ir dziaugsimo ir pykcio emocijos……itampa savo daro,juk nevisi vakar galejo eiti iki virsunes (nezinosi kada organizmas nepaklus tokiame aukstyje)….,bet  smagu buti tokiame buryje ambicingu,nutrukgalviu zmoniu….

Prasidejes lietus visus suvare miegoti I papapines.