2010 m. liepos 25 d., sekmadienis

Pagaliaaau nors ir sunkiai.....Mon Blano virsuneje 4810m !!!

Pagaliau.........
Visa nakti prasivarciau.....buvo sunku...gal pilnatis o gal naujas aukscio skirtumas....miegojau zuikio miegu.
Truko oro,krutine "plese'' ...vis pagalvodavau ar pajegsiu rytoj kilti...
Vakare nuejom miegoti ''po stalu'' :)).....man teko viena is geriausiu vietu,nes kiti gulesi tiesiog ant stalu...
Nors miegojau su termo rubais,nakti pradejo kresti saltis,tad teko viena po kitos vilktis termo maikutes ir megztini....gerai ,kad is vakaro pasidejau salia....nes tamsoj neimanoma rasti daiktu,kai apie tave ''knibzda'' mieganciu .
2val. prasidejo triuksmas
ir judesys.Visi sukilo..
...tamsoje pradejo degti ciklopai (lemputes pritvirtintos ant galvos).Kaip tarakonai pradejo lysti zmogeliukai is po stalu,suolu...ropstis nuo stalu.....staiga patalpoje
pasidare anksta.Sviesa buvo ijungta tik po gero pusvalandzio,kai dalis zmoniu,grupelemis pradejo iseidineti i tamsa...
 Pagaliau ....isejom i lauka.Tamsoje  magiskai atrode grupeles isejusios anksciau.Mazos grupeles su sviecianciais ciklopais sudare sviesos taskeliais pazymeta gyvate,kuri tamsoje rangesi i virsu...Negaliu patiketi,bet tuo paciu taku,kuriuo kaip mums atrode sudetingai kilom vakar diena.....tamsoje su sviecianciais ciklopais kilo naujos grupeles ir tylomis pro namuka ir besiruosiancius alpinistus kilo i virsu...

Pajudejom ir mes.....visus daiktus palikom....i kuprine isidejau tik atsarginius akinius,pirstines,sokolada ir ''prabangaus" vandens :))    Mes miegojome 3800m. aukstyje...pirmas kilimas i 4200m. Susirise virvemis,grupelemis po 3 pradejome ...''judeti".Pradzia buvo l.sunki.....truko oro...buvo labai statu,tad teko vis  remtis ledo kirtikliu.....o dar tas stiprus vejas......nors  turejau spec. batus salo pedos.....vis judinau jas....kirbejo mintis ,kad galiu nusalti...... Pirmos 1 0-15 min turbut yra lemiamos,kad nepasiduoti ir negrizti atgal :))

Isejimas is namelio

Pradejo breksti,saule nusviete virsunes...grazu...bet saltis atrode,kad vis stipreja.....Pakile i 4200m. nuo salcio pasislepeme skardiniame namelyje.
Prisedom...ant siuksliu kruvos,pridenge rasta folija (vietos cia mazoka :))    ).Judinom ir sildem kojas.Nezinau kokia temperatura buvo viduje,bet vanduo buteliuose pradejo salti :)....po valandos pakilom ....is "skardinio'  namelio  lindom kopeciomis zemyn,tarsi kosmonautai :).....vejas ''staugia"....salti ,sakyciau buvo galima isgirsti ir uzuosti.....

Prasidejo ''sturmas''.
Sauletekis nerealus.4200m. aukstyje  visos virsunes zemiau musu...apsviestos tekancios saules.Grazu tai grazu,bet pasigereti vaizdais galejau tik kai musu junginys sustodavo pailseti.
Is leto,staciais slaitais....jau pramintu taku kilom i virsu.Prisiminiau vadovo Aruno  zodzius .....kates ir ledo kirtiklis bus jusu geriausi draugai.....

Po kiekvienos iveiktos virsunes vel siek tiek leidomes zemyn...ir vel kildavom i sekancia virsune....sunku....daznai  nuo vienos virsunes iki kitos vede siaura ''skiautere''.....takelis tik 2 pedu plocio ir sprindis sniegois abieju  pusiu.....na as savo aukscio baime turejau iveikti...kas zingsni :))....is pradziu paputus vejo gusiui net ''pritupdavau'' ir íkirsdav au ledo kirtikli ,bet veliau ''pripratau'' ir zingsnis po zingsnio stumemes i prieki....
Plieke saule...tad dziaugiausi pasiemes ''modernius'' suvirintojo akinius :))

Virsuniu skiauteres seke viena po kitos ir atrode......JAU JAU,bet....po iveiktos virsunes sekdavo nusileidimas ir vel nauja virsune.
Prasilenkdavome su griztanciomis grupemis.Takelis per siauras prasilenkti,tad kai kurie griztantieji...tarsi pauksciai atsistodavo ant to sprindzio plocio sniego ruozo salia takelio,baisu net prisiliesti prasilenkiant....
Iki virsunes musu zygis truko 5 valandas.Virsune 4810m,tas pats pramintas takas,kuris vede zemyn i Italijos puse...horizonte ant kitos virsunes matesi observatorija....

Pasivijome savo grupe.Virsune pasiekeme 10 zmoniu grupe is ju 3 vadovai.Kadangi mes ejome letesniu tempu.....iki virsunes ir atgal ejome savarankiskai......exstremalu,juolab kad pasukus atgal mes sutikom tik keleta grupeliu....jautemes vienisi 3 keliautojai.
Virsuneje uztrukome 10-15 min....salta :)     Buvo toks emociju pliupsnis...Padareme keleta foto...uzsalo mano fotikas....
Atgal ejosi daug greiciau.....platesniu takeliu ejome "automatiskai" kaip robotai,nuovargis savo daro....

Nusileidome per 3 val.Pakeliui sustojome stebeti zemiau musu ...ratus sukancio lektuvo.Sustoje traukdavomes  vandens buteliukus su          ledukais ,o  susalusio sokolado gabaliukai ''velesi'' burnoje,bet           energijos juk reikia.... :)     Nusileidome iki 4200m ,prie metalinio      namelio.Cia vejo jau nebera ....kepina saule ,tad   kaip per ''dykuma'' traukeme iki sio ryto starto....namuko 3800 metrai aukstyje.....           Leidomes .....vis pagalvodavau apie laukianti nusileidima ir pavojigaji   ''kuluara''.....

Orai prasteja tad namelyje gavome 6 vietas nakvynei,bet kambaryje net nera kuom kvepuoti,o likusieji tieseme pripuciamus ciuzinius ant grindu......rytoj blogas oras,tad vietos po stalais ...kiek nori :))
Sildemes sauluteje ir ... su nerimu klausemes krentanciu i kuluara akmenu garso....''atsilo" ir akmenys :(

Rytoj laukia sunki diena......

1. ....tavo tos kalnų nuotraukos, kaip ir National Geographic....
    Įsikėliau į kompą ir........kaifuoju, atsivertus kartais....Čia man baigiasi žodžiai....Verbalinis bendravimas per skurdus įspūdžiui išreikšti.